vrijdag 7 december 2012

Forever wordt Neeltje, deel 3

Klik hier voor deel 1
Klik hier voor deel 2

Code oranje! Buiten een sneeuwstorm, binnen is het lekker warm. Zeker ook in de schildershal in Elburg. In deze week zijn alle slechte plekken bloot gelegd en is men begonnen met schuren, vullen, schuren......

Na de Amerlock 400 epoxy primer (zwart) wordt eerst een vullaag EUP plamuur aangebracht (roze). Daarna volgt nog afwerkplamuur.

In de kuip is het motorluik verwijderd. De opening is dichtgezet met een plaat hout. In de (nu zwarte) gleuf zitten twee openingen voor de afwatering. De kuip heeft hiermee in totaal 6 loospunten. Voorafgaand aan de montage moet ik hier nog een foto maken met het zicht op de motor, dat zie je anders nooit meer.
Naschrift 2 februari 2013: Die foto vindt u terug onderaan het bericht: De motorkamer

Op deze plek geen anker meer.

Het mooie aanzicht is er nu wel even af. Na het behandelen en opvullen van de slechte plekken wordt de romp geheel glad geplamuurd en geschuurd. Dan volgt het spuitwerk, maar zover zijn we nog niet.
Het onderwaterschip was in 2008 behandeld. Deze krijgt alleen een nieuwe laag antifouling.

Bij Loedeman zijn de bankjes uit Teak bijna klaar. Houtbewerking is en blijft een fantastisch vak!

En thuis is er ook wat te doen. De nagelbank blijft blank gelakt. Ik zou ook zonder kunnen, maar iets moet nog herinneren aan de oude zeilvaart.

Klik hier voor deel 4

Geen opmerkingen:

Een reactie posten